Tentoonstellingen

la Boîte Noire

Vernissage : 28.01.23 à 18h30

Ewelina Rosinska. Earth in the Mouth

Een koets doorkruist een bos, een koor zingt ‘Mother of God’, een kip slaapt in een stadspark. Mensen lopen op straat, een gezicht in de metro. Iemand repeteert een nieuw lied in een repetitielokaal, iemand anders wordt gesust door een vriend. Een hardloper loopt over de finish van de marathon...

Net zoals een fotoboek creëert Earth in the Mouth nieuwe associaties en verhalen. De film evoceert een reis van indrukken en gevoelens waar de contouren van de wereld wazig worden. Tussen anarchisme, geloof, dagelijks leven en toerisme in brengt hij ons van Polen naar Brazilië. De film is een portret van het leven in verschillende landen, een portret van personen die zowel vrienden als onbekenden zijn. Hij is opgebouwd als een dagboek waarin de auteur zeven delen heeft geschreven.

Ewelina Rosinska werd geboren in Polen en woont vandaag afwisselend in Duitsland en Portugal. Nadat ze een master in de kunstgeschiedenis behaalde, volgde ze een cursus regie en productie aan de Duitse filmen televisieacademie in Berlijn, die ze in 2022 afrondde. Ze is zowel regisseur van kortfilms als assistent-regisseur van langspeelfilms.

Earth in the Mouth (pl. Z ziemią w buzi), 20 min., Duitsland, 2020

Opnameformaat: 16 mm